Levering

đŸ›ïž Klikk og hent i Trondheim
🚚 Levering til Norge, Sverige, Danmark og Frankrike
📩 Fri frakt over 399 NOK / 1900 SEK / 1200 DKK / 150 EUR (FR)
❄ Fryst fĂŽr sendes i spesialemballasje – egne vilkĂ„r og fraktpris gjelder
🌍 Levering til Sverige, Danmark og Frankrike med FedEx International Connect Plus – alt inkludert
⏱ Leveringstid: 1–6 virkedager i Norge og 3-10 dager til Sverige, Danmark og Frankrike


Klikk og hent i Trondheim

Vi tilbyr klikk og hent fra vÄrt lager pÄ BrÞset i Trondheim. VÄre Äpningstider pÄ lageret er 09:00 - 15:00, mandag til fredag. Bestiller du fÞr kl. 15:00 pÄ hverdager, er ordren som regel klar samme dag. Du fÄr en bekreftelse per e-post nÄr ordren er klar til henting. Vi anbefaler alltid at du tar kontakt fÞr henting, da det i enkelte tilfeller kan hende vi er ute av lageret i et tidsrom. Det er ogsÄ mulig Ä hente bestillingen din utenom vÄre ordinÊre Äpningstider, altsÄ kveld/helg er mulig, men mÄ avtales i forkant.

Levering 

Norge 

Vi sender med PostNord og Posten/Bring. Levering skjer til postkasse, pakkeboks, hentested eller hjem, avhengig av valgt fraktmetode. Leveringstid er normalt 1–5 virkedager med Posten og 1–6 virkedager med PostNord, avhengig av postnummer og tidspunkt for bestilling. I hþysesong kan forsinkelser forekomme grunnet hþyt pakkevolum.

Bestillinger under 400 kr:

  • 79 kr – PostNord (til nĂŠrmeste pakkeautomat eller butikk)
  • 89 kr – Posten (Pakke i postkassen)

Bestillinger over 400 kr:

  • Gratis – PostNord (til nĂŠrmeste pakkeautomat eller butikk)
  • 79 kr – Posten (til nĂŠrmeste hentested)
  • 119 kr – PostNord Home (hjemlevering)

 

Sverige, Danmark og Frankrike

Vi sender med FedEx International Connect Plus, en trygg og effektiv fraktmetode. Leveringstidene er normalt 3–10 virkedager, avhengig av postnummer og FedEx-rute. 

Fri frakt:

  • Over 1900 SEK
  • Over 1200 DKK
  • Over 150 EUR (Frankrike)

Fraktkostnad under grensen:

  • 190 SEK
  • 125 DKK
  • 17 EUR (Frankrike)

Det vil for kunden ikke tilkomme noen ekstra kostnader ved levering - MVA, toll og fortollingsgebyr er alt inkludert i fraktgebyret. Pakken vil bli levert til valgt adresse eller nĂŠrmeste utleveringssted.

 

Sending av fryste varer 

Vi sender fryste varer kun innenlands i Norge. For fryst fÎr og fryst tygg gjelder egne vilkÄr for Ä sikre at kvaliteten bevares under transport.

Alle forsendelser leveres med Posten sine tjenester, Pakke til hentested eller Pakke hjem pluss. Vi benytter ikke termotransport (termobil), men pakker varene i isolerende isoporbokser med fryseelementer. LĂžsningen er grundig testet og holder produktene kjĂžlige eller frosne i hele den normale transporttiden.

OBS: Vi kan ikke garantere at varene holder seg frosne dersom du bor pÄ en Þy uten fastlandsforbindelse eller dersom postnummeret ditt har begrenset utkjÞring.

Merk: FĂŽret anses ikke som Ăždelagt dersom det er kjĂžleskapskaldt ved mottak (0–4 °C). Da kan du trygt fryse det ned igjen, uten at kvalitet eller nĂŠringsverdi pĂ„virkes.

Frakt og leveringsbetingelser for fryste varer

Fraktpriser for fryste varer:

  • Pakke til hentested: 200 kr
  • Pakke hjem pluss: 350 kr

Prisene gjelder levering til byer og sentrale omrÄder. For steder med lang transporttid (f.eks. enkelte omrÄder i Nord-Norge) kan det tilkomme et frakttillegg. Dersom dette gjelder din bestilling, vil vi kontakte deg fÞr utsending.


Forsendelsesdager

  • Mandag: Hele landet
  • Tirsdag: Kun Oslo og TrĂžndelag

Fryste varer sendes tidlig i uken for Ä unngÄ helgelagring hos transportÞr, og bestilling bÞr vÊre inne senest fredag kl. 15:00 for Ä sikre deg utsending pÄfÞlgende mandag.

Emballasje og minimumsbestilling

Fryste varer sendes i isoporbokser med fryseelementer, designet for Ä holde riktig temperatur under transport. For optimal effekt mÄ boksene vÊre sÄ fulle som mulig.

Vi har derfor fĂžlgende regler:

  • Minimumsbestilling: 12 kg fryste varer (f.eks. 24 x 500 g eller 4 x 3 kg fĂŽr)
  • Maks per forsendelse: 1 isoporbokser = ca. 15 kg fryst fĂŽr

Eksempel pÄ full isoporeske:

  1. 28 x 500 g
  2. 5 x 3 kg + 6 x 500g
  • Vi sender ikke medaljongene i 800g, da de ikke vil holde seg fryst hele veien.

Ønsker du Ä kjÞpe bÄde fryst fÎr og fryst tygg, kan vi undersÞke om det er plass i isoporboksen. Dersom tilpasning er nÞdvendig, kontakter vi deg fÞr sending. Bestiller du bÄde fryst og tÞrrvarer (f.eks. godbiter), kan vi sende alt samlet dersom det er plass, ellers sendes det separat. Du betaler kun én fraktkostnad.


Leveringsansvar

Ved levering med Pakke til hentested vil pakken bli levert til nÊrmeste Posten-utleveringssted basert pÄ adressen som er oppgitt ved bestilling. Du mottar varsel nÄr pakken er klar for henting, og den mÄ hentes sÄ raskt som mulig for Ä sikre at innholdet holder seg i god stand. Produkter som forringes pÄ grunn av for sen henting eller feil oppgitt adresse, vil ikke bli refundert.

Ved levering med Pakke hjem pluss er mottaker ansvarlig for Ä vÊre tilgjengelig pÄ avtalt leveringstidspunkt, eller ha gitt tydelige instruksjoner dersom pakken kan settes igjen uten signatur. Levering uten signatur skjer pÄ mottakers eget ansvar.

Husk Ä oppgi nyttig informasjon om leveringssted, portkode, dÞrmerknad osv. i adresselinje 1 og/eller 2 ved bestilling, slik at sjÄfÞren enkelt finner frem.

Dersom pakken ikke kan leveres som avtalt med Pakke hjem pluss, vil den bli sendt til nÊrmeste hentested. Dette kan medfÞre forsinkelse, og vi fraskriver oss ansvar for skader eller forringelse som kan oppstÄ som fÞlge av dette.


Angrerett

Angreretten gjelder ikke for fryste produkter, med mindre varene er skadet under transport. Dette er i trÄd med unntakene i angrerettloven knyttet til nÊringsmidler, § 22 b.

 

Reklamasjon

Oppdaget en skade, feil eller mangler ved varen?
Send oss en e-post til mail@tasseladden.no med bilde og kort beskrivelse. Vi hjelper deg sÄ fort som mulig.

Uavhentede pakker

Dersom en pakke ikke blir hentet i tide og dermed returneres til oss, vil du bli belastet med et gebyr pÄ 250 kr for Ä dekke frakt og hÄndtering. Kunden er ansvarlig for Ä oppgi riktig navn, adresse og telefonnummer ved bestilling. Vi refunderer ikke fraktkostnader for uavhentede pakker.

 

Oppdatert 20.08.2025