Retur & angrerett
Vi ønsker at du skal føle deg trygg når du handler hos oss, enten du bor i Norge, Sverige eller Danmark. Nedenfor finner du informasjon om retur, angrerett og håndtering av kjøp med fryste varer.
Angrerett
Du har rett til å angre kjøpet ditt innen 14 dager fra den dagen du mottar varene. For at angreretten skal gjelde, må varen(e):
- være i samme stand som da du mottok dem
- være ubrukt og uåpnet
- returneres i original emballasje
Angreretten gjelder både for privatkunder i Norge, Sverige og Danmark, i henhold til henholdsvis angrerettloven og EU’s forbrukerbeskyttelse ved fjernsalg.
For å bruke angreretten, send en e-post til mail@tasseladden.no, merk e-posten med “RETUR” og oppgi ordrenummeret ditt. Vi svarer deg med videre instruksjoner. Kjøper dekker selv returkostnaden, med mindre det gjelder en reklamasjon (feil på varen).
Returadresse:
Tasseladden AS
Brøsetekra 13
7069 Trondheim
Norge
Viktig om fryste varer
Angreretten og retur gjelder ikke for fryste varer, i henhold til unntak i angrerettloven for varer som forringes eller raskt går ut på dato (§ 22b). Dette betyr at:
- Kjøp av fryste produkter er bindende når ordren er bekreftet.
- Vi kan ikke tilby refusjon eller retur på fryste varer med mindre det er feil på varen eller leveringen.
- Ved reklamasjon på fryste varer (f.eks. hvis varene er blitt varm under transport eller er skadet), kontakt oss snarest etter mottak, og legg gjerne ved bilde.
Vi sender fryste varer med isolert emballasje og kjøleelementer for å sikre at de holder seg fryst under transport. Du må hente pakken og håndtere kjølevarene så raskt som mulig etter at de er levert til deg eller postkontoret.
Skader og mangler
Vennligst sjekk bestillingen din straks du mottar den. Dersom du har fått feil vare, skadet vare eller mangelfull bestilling/vare, ta kontakt med oss så raskt som mulig på mail@tasseladden.no, og legg ved bilder hvis mulig. Vi vil da hjelpe deg videre med enten ny vare, refusjon eller annet.
Refusjon
Refusjon skjer når vi har mottatt og behandlet returen. Dette tar vanligvis 1–3 uker. Du får beskjed når vi har behandlet returen, og om refusjonen er godkjent. Hvis den godkjennes, vil beløpet refunderes til samme betalingsmåte som du brukte ved kjøpet.
Vær oppmerksom på at det kan ta noen dager før beløpet vises på din konto, avhengig av bank eller betalingsleverandør.
Kontakt
Tasseladden AS
Orgnr: 934362853
Brøsetekra 13
7069 Trondheim
Norge
📧 E-post: mail@tasseladden.no
📞 Telefon: +47 938 02 518
Oppdatert 27.05.2025